Contents

2017년 2월 20일 월요일

[Reading-B1] 한나의 SNS 메시지 : Taking a peek at Hanna's recent SNS upload


[ Reading-B1 : Reading for Beginner 1]

한나의 SNS 메시지 : Taking a peek at Hanna's recent SNS upload






 오늘은 너무 피곤했다. 오전 8시에 바이어와 미팅이 있었다. 그래서 오전 6시에 일어나야 했다. 정말 너무 많이 졸렸다. 회의가 끝나고 영어 학원 숙제를 했다. 숙제가 너무 어려웠다. 머리가 아파서 숙제를 잘 할 수 없었다. 그런데 오후에 친구 리나가 전화를 했다. 그래서 리나를 카페에서 만났다. 리나와 같이 영화도 보고 저녁도 같이 먹었다. 수다도 정말 많이 떨었다. 이번 주에 스트레스가 많았는데 리나를 만나서 기분이 많이 좋아졌다. 리나야 고마워

* 단어 : Word 

- 너무 : (adverb) very
- 피곤하다 : (stative verb) to be tired
- 바이어 : (noun) buyer
- 미팅 : (noun) meeting
- 일어나다 : (action verb) to wake up, to get up
- 정말 : (adverb) really
- 많이 : (adverb) a lot
- 졸리다 : (stative verb) to be sleepy
- 회의 : (noun) conference, meeting
- 끝나다 : (action verb) to be finish, to be end
- 학원 : (noun) academy   (cf.) 영어 학원 : (noun) english academy
- 숙제 : (noun) homework
- 어렵다 : (stative verb) to be difficult
- 머리 : (noun) head
- 아프다 : (stative verb) to be sick, to be ill
- 그런데 : (adverb) but, however, by the way
- 전화를 하다 : (phrase) to make a phone call
- 만나다 : (action verb) to meet
- 수다 : (noun) chat, chatter
- 수다를 떨다 : (phrase) to chat
- 이번 주 : (noun) this week
- 스트레스 : (noun) stress
- 많다 : (stative verb) to be a lot, many
- 기분이 좋다 : (phrase) to feel good
- 기분이 좋아지다 : (phrase) to become feeling good


Have a class with a native Korean teacher!
[Click the image]

댓글 없음:

댓글 쓰기